Saf ve Samimi Sevginin Film Olmuş Hali: Baran

Saf ve Samimi Sevginin Film Olmuş Hali: Baran

Aşk mefhumunu cinsellikle ilişkilendirmiş ve evlendirme programlarından aşkın kriterlerini öğrenmiş bir neslin asla idrak edemeyeceği bir film Baran. Ama biraz daha erken doğma şansına sahip olmuşsanız gerçek aşkı yeniden gözleriniz ile görmenin de mutluluğunu yaşatacak size.

Yönetmen Majid Majidi, bir yandan Afganistan’dan İran’a göç eden ve olumsuz şartlarda çalışan Afganlı göçmenlerin sorunlarını ele alırken, diğer yandan da gökten inen rahmet kadar duru bir aşkı sunuyor bizlere. Yine basit görünen bir konudan olağanüstü bir iş çıkarmış Majidi. Hemen her filminde yer verdiği yoksulluk, çaresizlik ve safiyet gibi konulara bu kez afgan işçilerin yaşadığı zorluğu da eklemiş.

Majid Majidi’ nin filmlerindeki içimize işleyen o doğallığın sebebi belki de Holywood filmlerinden alışık olduğumuz çok yakışıklı adamlar ve bakımlı güzel kadınların olmayışındandır belki bilmiyorum. Baran filmi de insana aynı samimiyeti fazlası ile veriyor.

Oyuncularımız, yoldan geçerken kolundan tutulup film setine alınmış kadar sıradan; ama doğal oyunculuklarıyla birçok ünlü oyuncuya şapka çıkarttıracak kadar da yetenekliler. Zira tüm film boyunca tek kelime etmeden, ses çıkarmadan duygu bütünlüğünü izleyiciye verebilmek her oyuncunun harcı değildir.

Sıkıntının, zorluğun, acının, çaresizliğin, hayatta kalabilme dertlerinin içinde aşkın lüks olarak dahi hayatlara sızamadığı bir iklimde, çöllerde bir çiğdem çiçeği gibi filizlenen bir aşkın hikayesi bu.

Bir gölgeyi görerek başlayan aşkı için olabilecek her türlü fedakarlığı ve hatta elinden gelenin fazlasını yapabilen, kimliğinden, isminden, kendisinden vazgeçebilen, aşktan ibaret bir latif. Değil dokunmak, tek bir kelime etmeden, ses dahi duyulmadan içine düşülen, teslim olunan böylesi bir aşk.

Baran Filmi En Güzel Replikleri


“Bir parça ekmeğim var benimle paylaşır mısınız?”

”Sen saçlarını tararsın. Ben seni, puslu aynanın içinde bir resim, ağır ağır uçuşan perdenin üzerinde bir gölge olarak fark ederim. Masal keser dört bir yan. Seni yeşiller içinde bir cennet çiçeği velvelesinde ilk kez gördüğümde, sen o musun, diye sormam bile. Bilirim ki rengini gizlesen kokunu saklayamazsın, perdeni çeksen ışığını boğamazsın. Benim gördüğüm benim rüyamda kalır. Senden şüphelenmek yerine çimento yanığı göz bebeklerimden şüphelenmeyi yeğlerim. Fark ederim aynanın sırtındaki sırrı. Eksiğim gibi durduğunu. Güvercinlerin kanat sesleri inşaat işçilerinin yanık türkülerine karışırken fıtratın dilinde işlemeye başlarım. Bir yanımdan sakinleşir ama bambaşka bir yanımdan taşarım. ”

”Tanıklık bilmek demekti. Kalplerde olanı bilmek ise ağır bir yük.”

“Rahatlık iyidir, peki ya yalnızlık?”

“Yalnız yaşayan Allah’a komşu olur… “

Ezgi Akgül / Fosyoloji FaceBook

Bir başka ailece izlenecek film “Kız kardeşimin Hikayesi / My Sister’s Keeper” için buraya tıklayın.


Etiketler

1 YORUM

  1. Bende majid majifinin cennetin rengını izledim bır haftadır hep o olayları dusubdum kör cocuk muhammedı unutamadım ıcıme cok dokundu ozel ogretmnelıkte dısarıya ıtılmıs önemsenmeyen o kadar coxuk bılıyorum kı muhammed gbı nıcelerı var dedım 😢